WitamyWitamy na najlepszej sieci Cs-Holyshoot.pl! Zapoznaj się z Regulaminem!
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Poradnik  Jak skonfigurować swój serwer CS 1.6
#1
Cytat:// konfiguracja podstawowa

hostname "NAZWA" // nazwa serwera
sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan
// maxplayers 25 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabiera przewaznie 2 sloty
// sv_visiblemaxplayers  // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
                       // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny)
                       // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze
exec banned.cfg // laduj bany steamid/wonid
exec listip.cfg // laduj bany na ip
mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (np aby przywrocic stare ustawienia )
mapcyclefile "mapcycle.txt"   // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki
motdfile "motd.txt"           // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja
servercfgfile "server.cfg"    // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie
sv_proxies 1                  // liczba hltv proxy jakie moga sie podlaczyc do serwera, standard 1, wiecej nie zalecane



// wydajnosc

fps_max 200     // serwer powinien miec srednio, najlepiej aby byla okolo 100, ale nie wieksza od 200
               // inaczej serwer zzera za duzo procesora
sys_ticrate 200 // warosc 125 jest zalecana, najlepiej nie miec wiecej niz 200, niektore mecze wymagaja 1000 ale firmy hostingowe moga forsowac te wartosc na nizsze
               // 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy
               // przewaznie zzera tylko niepotrzbnie procesor
       


// net

sv_maxrate 25000  // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
                 // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer
                 // na lan 20000
                 // na serwer internetowy - zalzy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500
sv_maxupdaterate 101 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate,
                    //jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety
sv_minupdaterate 40  // minimalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate
sv_minrate 0    // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 0 ,
               // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
               // zaleca sie trzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze



// rcon i hasla

// sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera,
                 //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu

// haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera

rcon_password "" // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal
                              // np +rcon_password "zupa"

sv_rcon_banpenalty 1       // wlacza kary za probe uzycia zlego rcon'a (banuje na ip)
sv_rcon_minfailures 2      // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
sv_rcon_minfailuretime 300 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon,
                          // jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
                          // wtedy pomaga jedynie restart serwera



// logi

mp_logdetail 1   // poziom logow,0 - wyłącz, 1 - tylko trafienia przeciwnika standard , 2, - tylko trafienia tp, 3 - loguj oba (tp i wroga)
mp_logecho  1    // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane
mp_logfile 0     // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie
mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logbans 1     // loguj dawanie banow,1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logblocks 1   // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logrelay 1    // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie



// voice

sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, domyslnie voice_miles, zalecany voice_speex - lepsza jakosc kosztem kilku procent uzycia procesora
sv_voiceenable 1            // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie
sv_voicequality 5           // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci
sv_alltalk 0                // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu)



// downlad

hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach
               // rekomendowana wartosc do 2 mega
               // ustawianie zbyt wysokich warosci spowoduje ze gracze beda disconnectowani (bo musza to zassac),
               // a serwer bedzie sie wolniej ladowal
sv_allowdownload 1  // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_allowupload 1    // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_send_logos 1     //pozwalaj na wysylanie logo graczy (sprej na sciane)
sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_downloadurl ""   // url do lokacji skad mozna zasysac pliki serwerowe (pamietaj aby ograniczyc dostep do waznych plikow  - katalog addons, server.cfg itp)
mp_decals 5 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze
sv_filetransfercompression 0 // blokowanie tworzenia plików .ztmp



// rozgrywka

mp_autoteambalance 1 // przerzucaj graczy do innych druzyn jesli nierowne sklady, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
mp_buytime 0.50      // czas kupowania na pocz rundy, w ulamku minuty ( jedna minuta = 1.0, 30 sekund = 0.25)
mp_c4timer 40        // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum, domyslnie 35)
mp_flashlight 1      // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
mp_footsteps 1       // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu
mp_freezetime 5      // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim
mp_friendly_grenade_damage 1 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny (standard)
mp_friendlyfire 0    // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard)
mp_ghostfrequency 0.5 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow
mp_hostagepenalty 0  // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone
mp_limitteams 1      // ilu graczy moze byc niesymetrycznie po jedej z druzyn, 0 - bez limitu, 2 - maxymalnie moze byc w jednej z druzyn 2 graczy wiecej
mp_maxrounds 0       // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard)
mp_mirrordamage 1    // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane)
mp_roundtime 2.75    // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9
mp_startmoney 1800   // liczba kasy na poczatku rundy
mp_timelimit 25      // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu,
mp_tkpunish 0        // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
mp_winlimit 0        // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard)
mp_payerid 0         // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje
pausable 0           // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
sv_maxspeed 320      // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)



// obserwatorzy

allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie,
mp_fadetoblack 0   // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia
mp_forcecamera 0   // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2
mp_forcechasecam 0 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl
mp_autokick 0      // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie siez miejsca
sv_timeout 120     // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
sv_spectatormaxspeed 900 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500



// inne

mp_autocrosshair 0   // default 0
sv_aim 0             //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane)
sv_airaccelerate 10  // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo
sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera
sv_cheats 0          // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun
sv_clienttrace 1     // (standard) 1
sv_friction 4        // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard)
sv_gravity 800       // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami)
                    // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz
                    // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych
max_queries_global 20 //jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera
max_queries_sec 3     //jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www)
max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10
sv_contact "gg, mail, www" // kontakt z serwerem
mp_consistency 0
źródło
Odpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać odpowiedzi
Utwórz konto
Dołącz do naszej społeczności już dziś! Utwórz konto.
lub
Zaloguj się
Posiadasz konto? Zaloguj się.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Menu